Rabu, 21 Jun 2023

Perjalanan TTC Dari Diri Diana

Assalamualaikum wbt & hi semua

Pertama sekali yes dah lama tepu aku biarkan blog ni, well korang tahu lah dari 2017 tu banyak betul media sosial yang muncul tambah pulak dengan feature baru macam boleh update story lah, letak lagu lah ehh macam - macam lah! jadi rasa nak menulis tu makin lahhh .... hahaha lagi satu ada perkara xbest jadik..macbook  lama aku tu hilang..macam mana hilang? malas lah nak ingat.. dah mmg bukan rezeki

So, apa yang membuatkan aku terpanggil nak menulis semula ni?

Well skrg usia perkahwinan aku dah masuk 6 tahun lebih and seperti yang korang boleh agak bila baca tajuk kat atas mestilah aku dan suami still belum dikurniakan rezeki dari segi zuriat.

Aku terus ke topik penting ni lah ya? so without further delays ayuhhhh...

Sebelum tu saba jap! hahaha. Byk benda nak kena recap sikit nihh. Actually aku dah lama dah tahu pasal LPPKN ada buat program untuk suami isteri yang belum ada zuriat ni dan aku tahu pun dari kawan Jumie. Kawan dia taktahu banyak tapi sebab dia ada dapat job dengan jabatan kat bangunan tu yang buatkan dia tahu lah pasal ni. So dia advise lah kiteorang pergi and dapatkan consultations. Yelah masa ni kiteorang dah 4 tahun kahwin tapi belum ada anak kan. Fikir punya fikir , tak jadi masalah pun sebab kiteorg pun kerap naik turun kl. So decide 26 Mac 2021 dari Ipoh lah kiteorang laki bini pergi nak tanya lebih lanjut kan, tapi apakan daya sampai² jer rupanya semua kena buat online jer haha tapi kiteorang okay jer sebab dtg kl bukan semata untuk ni. Banyak lah jumpa klien apa bagai, jadi tak sia-sia lah dtg. 


masa ni dorang dalam proses renovation skrg aku pergi dah lawa 

Aku pun buka lah link yang Nurse kat sana tu bagi and dia ada lah guide sikit macam mana nak register online apa bagai semua tu. Aku dah isi apa semua so time untuk buat appointment lah kan? 

Tapi..

Dalam perjalanan balik dari LPPKN tu ke hotel kiteorang boleh decide nak hold lagi. Hahaha. Mesti korang geram kan? Ntah lah masa tu Alhamdulilah bisnes aku nak bantu orang yang susah buat loan nak beli kereta banyak sangat. Jadi kiteorang banyak fokus kat bisnes. Plus, masa tu rasa macam tak puas lagi enjoy berdua ke mana mana. Hahaha. Yelah masa cepat gila berlalu sekarang ni. Sorry lah jangan kecewa dulu..

Dipendekkan cerita dari bulan Mac 2021 tu banyak sangat ulang alik nya dari Ipoh ke KL. Akhirnya kami decide nak pindah KL terus. Bulan September 2021 tak silap aku. Masa ni menyewa bilik je dulu, bukan apa nak mencuba cuba dulu, kalau tak okay takdelah menyesal sangat kan? hahaha. Tak lama menyewa bilik. Akhirnya Jumie usahakan untuk kami duduk rumah sendiri. Setelah 3 bulan akhirnya masuk lah rumah baru hehehe Alhamdulilah. 


tadaa! terimalah rumah kiteorang yang xseberapa ni

Officially aku masuk rumah ni pada 1/1/2022 jadi lagi sebulan 24 hari je anniversary kiteorang yang ke 5 tahun. Hahaha. Yer tuptup 5 tahun adeh dan ye kiteorang masih lagi berdua. Tak sedih tak kecewa yelah sebab pilihan kiteorang kan. Usaha pun bukan tak ada. Ohh! Mesti korang tertanya tanya kan takkan lah korang takde buat check up ke or buat rawatan tradisional macam mengurut ke apa ke kan. 

Percayalah, apa saja aku dengan Jumie tak try weh. Aku pergi 2/3 klinik nak check rahim lah itu ini. Alhamdulilah takde apa DR kata pun rahim aku cantik apa semua. Then, petua yang minum susu dengan sengenggam kurma tu, makan supplement itu ini. Macam² lah weh. Tapi ada satu yang kiteorang xbuat. nak tahu apa? 

Ini aku nak nasihatkan pada korang yang TTC tolong lah seriously jangan buat ikut apa yang korang rasa betul. Dapatkan guidance. Macam mana? Actually apa yang sangat merisaukan aku ialah kos. Weh benda bab kesuburan ni sumpah mahal. Aku sampai fobia lah. Makin lama setiap appointment tu yang DR tak pegang kau pun kira bagi advise je tapi cas dia melampau. Jadi ni antara sebab jugak lah kenapa aku stop dari percaya nak pergi Pakar Sakit Puan bagai ni and berharap untuk dapat baby secara normal je.

Tapi aku ternyata silap. ALLAH dah bagi petunjuk dah tapi aku gatal jugak nak buat cara sendiri. Sampailah tahun ni  May 2023 masa birthday aku, Jumie cakap dia nak buat balik proses dengan LPPKN dulu. Jadi kiranya dia nak hadiahkan lah benda ni. korang faham tak maksud aku? alaa buat faham faham jelah. hahaha. macam mana boleh timbul pulak hal ni balik? Biasalah bila kita jumpa orang then orang tanya dah berapa lama kahwin? ada anak? then masa tu client Jumie suggest kan dia untuk pergi LPPKN jadi terbit semula lah masa ni rasa nak habiskan apa yang kiteorang dah mulakan 2 tahun lepas.

Jadi korang nak tahu apa jadi next? Tunggu next blog ok. Bye!








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Journey IUI

Episod 2 Assalamualaikum wbt & hi. Cehh! tetiba ada episod hahaha. bukan apa weh, aku tulis ni selain dari nak share experience aku supa...